25.2.05

Inimesed tahavad valikut ja lihtsust, mitte tehnoloogiat

News Corp'i president Peter Chernin sõnastas ajakirjas Forrester 10 reeglit meediafirmadele digitaalajastul ellujäämiseks (lühendatult):
  1. Inimesi ei juhi tehnoloogia. Kõik, kes arvavad vastupidist, teevad tõeliselt suure vea... Inimeste soovid on samad nagu alati... kontrollida, valida, veenvust ja lihtsust.
  2. Võrgustatud kodu ei muuda midagi. Oluline on see, et tarbijad soovivad sisuteenuste liigutamist ühest koduseadmest teise. Nad tahavad, et kui nad vaatavad midagi elutoas, siis see sisuteenus liigub nendega kaasa magamistuppa või suvilasse.
  3. Meediafirmad ja reklaamijad peavad oma suhte üle vaatama... Me peame hakkama koostööd tegema loova protsessi palju-palju varasemas staadiumis... põhimõtteliselt looma brändi ja programmi abilelu. Nagu tegime seda "America Idol'i" ja Coke'iga.
  4. Tarbijad ei tõrju mitte reklaami, vaid [meie] enesega rahulolu. Me hoiame kinni samast totrast reklaamimudelist, kui lükime kuus 30-sekundilist reklaami teineteise otsa, mis on nagu märk, mis ütleb tarbijale "Nüüd võid lahkuda paariks minutiks". Kui annaksime neile reklaami, mis erineks nutikal ja sundival moel ning lahutaks meelt ja üllataks, siis nad mõistaksid ja hindaksid seda. Mõnel juhul võiksime seda teha 2minutilise minivilmiga või 5sekundilise jupiga, mis on nii kiired, et vaatajad ei jõua neid salvestada.
  5. Sisu on endiselt kuningas, kuid kuningriigi rahastamine on problemaatiline. Näiteks miniseriaalide puhul võiks esietendus toimuda tellimisel-videos, siis jõuaks seriaal eetrisse ning seejärel läheb DVD-l müüki. Või siis keskenduda odavamatele nišiprogrammidele... Mis oleks eemaldumine praeguse televõrgu keskmest... Keskpärast programmi on liiga kallis toota.
  6. Kui sisu on kuningas, siis turundus on kroonprints. Inimesed ei vaata enam promosid. [Meediafirmad peaksid] käivitama võistlusi, netimänge, 10minutilisi tutvustusi.
  7. Ole märgatav. Inimesed on meediakujundite tulvas. Meie eredaimad ideed peavad olema originaalsemad, julgemad ja haaravamad... Praegune programmikoostamine on lärmakas, riskantne, vahel halva maitsega, kuid seda pannakse tähele.
  8. Maailm on väike ja killustatud ning pole mõtet saata ühesugust programmi kõikjale.
  9. Ei ole midagi, mida saaks eluga võrrelda. Lõpmatute valikute maailmas pole midagi võrreldavat spordi, uudiste ja meelelahutuse otseülekannete spontaansuse ja särtsuga.
  10. Kõik teised reeglid on mõtetud, kui meie sisu pole kaitstud digitaalse varguse eest. Kui me ei lahenda piraatluse probleemi, oleme kõik ärist väljas. Inimesed peavad mõistma, et varastamine on halb ja sellel on tagajärjed.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons License.